Verover de eerste plek in Google!
Heb jij je al eens afgevraagd hoe je op de eerste plaats komt in Google? Het antwoord is simpel: SEO of Search Engine Optimization. SEO is de online marketing techniek om meer bezoekers via zoekmachines organisch op je website te laten landen. Met organisch zoekverkeer worden dus klikken bedoeld waarvoor je niet betaald. Dit in tegenstelling met SEA of Google Ads, waarvoor dus wel voor elke klik betaald wordt.
Waarom SEO?
Wist je dat:
- ongeveer 60% van alle B2B-marketeers SEO de grootste impact op lead generation vindt?
- slechts 25% van alle internetgebruikers voorbij de eerste pagina zoekresultaten scrollt?
- meer dan 80% van alle B2B-aankopen start met een generieke zoekopdracht?
- 85% van alle kliks naar organische zoekresultaten gaat?
Je merkt het al, SEO is cruciaal voor jouw bedrijf!
Nog niet overtuigd?
- Door voluit voor SEO te gaan, kom je bovenaan te staan in de rankings van Google. Hierdoor genereer je continue traffic naar jouw website op een organische manier.
- Als je website niet op de kaart staat, zullen mensen je niet vinden. Zo mis je gigantische opportuniteiten voor jouw business.
- Vergeleken met paid social advertising, e-mailmarketing of andere marketinginstrumenten is SEO budgetvriendelijker. Er kruipt in het begin enorm veel tijd in het creëren van content en het optimaliseren van je website, maar op het einde van de rit zie je een positieve ROI.
- Meer en meer mensen surfen via hun smartphone of tablet. De voorbije jaren is traffic vanuit mobiele zoekopdrachten enorm gestegen. Dit heeft natuurlijk invloed op SEO. Zorg er dus voor dat je website mobielvriendelijk is.
Hoe werkt de ranking?
Zoekmachines werken met scores. Hoe hoger je scoort, hoe hoger je in de ranking komt. De websites die vanboven in de ranking staan, krijgen meer traffic naar hun website. Zoekmachines geven scores op drie pijlers: zoekwoordanalyse, On-page SEO en Off-page SEO.
Is er iets niet duidelijk of heb je interesse in een SEO geoptimaliseerde website?