5 redenen voor digital marketing
Hoeveel uur spendeer jij gemiddeld per dag online? Inderdaad, heel wat uren. Dit is tegenwoordig niet meer uit ons leven weg te denken. Je bent heel de dag actief op social media, mailt met anderen en koopt steeds meer producten online. Het gevolg van ons digitaal leven is dat bedrijven hier hun marketing steeds meer en meer op beginnen afstemmen. Spring jij mee op de trein van digital marketing? Ontdek 5 redenen waarom jij jouw ticket moet boeken.
1: Zet de stap van Offline naar online
Jouw digitale gedrag is niet meer weg te denken. Je ziet dat de papieren kranten en tijdschriften het een pak moeilijker krijgen. Blogs en online nieuwspagina’s zijn daarin tegen razend populair geworden. Kijk jij nog vaak TV? Social media is TV van de troon aan het stoten. Ons aankoopgedrag is sterk veranderd door de opmars van de digitale wereld. We oriënteren ons en vergelijken de prijzen online. De waarderingen van andere consumenten zijn onze betrouwbaarste bron. Steeds meer en meer bedrijven maken gebruik van contentmarketing. Contentmarketing zorgt voor een positieve relatie met de consument. Laat deze kans dus niet liggen!
2: Doelgroep targeting en retargeting
Digital marketing maakt het relatiefsimpel om je doelgroep te targetten. Hierdoor informeer je jouw prospects over diensten en producten die jij aanbiedt. Zonder digital marketing, mis je deze kans om nieuwe klanten te winnen. Naast targetten kan je ook retargetten. Door de herhaling gaan jouw diensten en producten beter in de hoofden van de mogelijke consumenten blijven zitten. Het gevolg: je klant gaat sneller over tot de aankoop.
3: Nog niet veel klanten?
Geen probleem! Nog een reden om aan digital marketing te doen is dat je makkelijk jouw bereik vergroot. Je bent niet meer afhankelijk van de mensen uit jouw regio. Nee, de markt voor jouw product is nu heel de wereld. De consument van vandaag is constant online actief en dit speelt in jouw voordeel!
4: Interactie
Doordat je online actief bent, bereiken steeds meer mensen jou op elk moment van de dag. Je start verschillende vertrouwensband met de consumenten. Mensen moeten niet meer naar jouw fysieke winkel gaan wanneer ze een vraag hebben. Dit speelt in op het gemak van jouw consumenten. Het gevolg: je gaat een online community creëren rond jouw merk. Welk merk droomt hier nu niet van?
5: Meten van de impact
Online media is in tegenstelling tot offline media makkelijk te meten. Met handige tools zoals Google Analytics, stel je eenvoudig doelen in voor je website. Het is belangrijk dat je jouw doelen goed definieert. Zo meet je jouw resultaten optimaal. Aan de hand van de tools kan je kijken hoe jouw consumenten en prospects met jouw digitale media omgaan. Hier kan je dan op gaan inspelen en digitale marketing lanceren die op maat voor jouw doelgroep is. Dat is handig hé?
Nog niet genoeg gelezen over Digital marketing? Klik op onderstaande knoppen en ontdek hoe jij de marketeer van de toekomst wordt!
Is er iets niet duidelijk of heb je nog vragen?